Majd egy hónapja cirkuszol velem Marvin-Toshiba “Tip-Top”-miszerint , hogy most már tényleg ideje lenne visszahelyeznem a hálóra.
Igaza van, bár gépekkel és álatokkal nem beszélgetünk, legalábbis nyilvánosan semmiképpen sem.
Nos mi sem egyszerűbb , kábelt neki azt , go.
Két szoba , két gép , nyilvánvalóan vezeték nélküli megoldás lesz a vége , de hirtelen elég pár méter spagóca.
Viszont meglepetten veszem tudomásul, hogy mivel legalább két éve nem kellett ilyesmivel foglalkoznom, fogalmam sincs sem a bejelentkező nevemről , sem a jelszavamról.
/ Tényleg minden porcikám tiltakozik az ellen ,hogy gyakorlatilag lassan 2 db kifli vásárlásához is minimum egy pin kódot , de legalábbis egy jelszót kérnek az embertől./
Nosza , elő a szerződéssel , már ha megvolna.
Sebaj , erre való az ügyfélszolgálat.
Az külön “szerencse”, hogy most már sikerült odáig eljutnunk, hogy ingyenes, és nem a saját költségemen kell megvárnom a kapcsolást, és egy unott hangú “ügyfél referens” kioktató hangú segítségét.
Miután sikerül magunkat átverekedni az ingyenes önreklámok halmazán , és eljutunk ama menüpontig , ahol is joggal várhatjuk , hogy végre segítséget kaphatunk újabb kellemetlenségbe botlunk.
Régebben , ha az ember el szeretett volna intézni valamit, átirányítás , letiltás , újabb szolgáltatás igénylése, csak kapcsoltattál egy kezelőt, az pedig semmi pillanat alatt megoldotta.
Nyilvánvalóan gazdasági megfontolásból , kitalálták e helyett az önkiszolgáló ügyfélszolgálatot. A csináld megad mozgalom legszebb példája, viszont mire végigcsinálsz egy folyamatot ennek segítségével , eltelik vagy 10 perc, és bele fáradsz a gombok nyomogatásába.
Viszont , még ennek igénybe vételéhez is szükség van egy ügyfél azonosítóra, és egy ügyféljelszóra.
Ügyfél jelszó??
Ez megint már mi a f@sz? Szezám tárulj?
Áhh, szerezzünk egy kezelőt , kerül amibe kerül.
Sokba kerül –időben mindenképpen.
Először is mire sikerül olyan menüpontot találnod , ahol a nullás gomb megnyomásával, nem a “ez a nyomógomb itt nem használható” üzenetet kapod.
Tehát eljutottunk a kívánt ponthoz, és várjuk , hogy kapcsoljanak egy hús-vér személyt.
Kis türelmet kérnek , míg megteszik .
Még türelmet.
Megunod , kihangosítod.
Még türelmet.
Ott hagyod a telefont, és nekilátsz párhuzamos tevékenységeket végezni.
Nagyjából fél óra multán megunod, és különben is , iszonyatosan kezd az idegeidre menni , az a rövidke kis dallam amit a várakoztatási idő alatt játszanak.
Na ez így megy 3 napon keresztül , és mivel már hozzászoktál a dallamhoz, képes vagy megvárni , hogy az akkus telefonod le is merüljön, de kezelőt azt nem kapsz, csak egy jó nagy adag kellemetlenséget.
Isten igazából bosszús vagy , de annyira, hogy felkeresed a helyi irodát , és ott próbálsz végre valamit intézni.
Készségesen segítenének is , de akinél végre sorra kerültél közli, hogy az ő gépén ez az alkalmazás nem fut, megkér várakozzál egy másik előtt.
Ide tartozik , hogy egy 40 000 városra , csupán csak egyetlen ember jut , aki az őszes szerződéssel , változtatással foglalkozik.
/Most válik érthetővé, hogy miért is kell neked mindent nyomógombok segítségével intézni, s majd postázzák a szerződést.
Megjegyzem , egy alapjában kényelmi szempontok vezérelte szolgáltatás , így tud igazán terhes ügyintézéssé átlényegülni./
Kivárod a sorod.
Közlik , hogy mikor is te szerződtél, még nem volt ügyféljelszó.
Yesssss!
Végre nem én vagyok aki elfelejtett valamit, csak korszerűsítették a rendszert.
Semmi baj van, no meg ha már úgyis itt vagy , ideje lenne megújítani a szerződést.
Egyrészt ez azzal jár , hogy nem minden külön néven fut, hanem egy számlát kapsz , csak .
Ő , ezt miért is nem lehet automatikusan megtenni , ha már úgyis minden szolgáltatásukat használod?
Viszont , cserében azonnal kedvezményhez jár, ami ugye a jelen helyzetben nem annyira kellemetlen, és az a tény , hogy újabb 1 évre elkötelezed magad , megszokott, különben sem áll szándékodban szolgáltatót válltani.
Tehát már csak meg kell várnod míg kinyomtatják a szerződést , aláírod, kezedben az új jelszavak , meg minden egyéb azt hali.
Ha-ha.
Ez a művelet csipán csak egy azaz egy egész órát vesz igénybe, és hiába mondja el az amúgy igen kedves és készséges csajszi , hogy nem rajta múlik, kezd nagyon eleged lenni az egészből.
Most azt a tényt hanyagoljuk , hogy miközben igen szép sor gyűlik mögötted fel , akik nem értik , hogy mi a … tart eddig ( tudod, mert előtted is álltak , és te sem értetted), de az mindenképpen érdekes, hogy miközben az ország legnagyobb telekommunikációs szolgáltatójával “üzletelsz”, ők képtelenek kiépíteni egy olyan on-line ügyintézést , hogy se az alkalmazottjuknak, se az ügyfelüknek , ne másfél órás procedúra legyen .
Végül is a kis hölgy talpraesett volt .
Miközben, miután te felajánlod, hogy amúgy is van még dolgod, majd vissza jössz és aláírod ha megoldódott a technikai probléma, ő szinte már könyörög , hogy nehogy ott hagyjad egyedül , mert az utánad jövőek , őt élve felfalják.
Tehát kb 30 perce vártok , hogy a gép megoldja a feladatát ( bevezető mondatok ugye , a gép is csak ember) , gyakorlatilag minden közös ismerőst kiveséztetek, és egyáltalán nem törődtök , az enyhén lincs hangulattal a mi a hátad mögött kezd kialakulni.
Végül is a csajszi telefonál egyet , és valahol , egy számodra láthatatlan központban , egy “informatikus úr”, két pillanat alatt megoldja a problémát.
Nyomtatás, aláírás-de ezt már egy másik pultnál , hogy haladjon a sor.
Összefoglalva, nagyjából , 3 délutánod telefon mellett, és egy délutánod személyesen az ára annak , hogy hozzájussál az elvileg te tulajdonodat képező jelszavaknak, de te vagy a marha, mert mit is várnánk egy olyan rendszertől , ahol te, kutya köteles vagy , az sms-ben vásárolt autópályadíjról szóló értesítést is megőrizni.
Annak elmesélésébe pedig , hogy mi történik akkor , ha te a fordított ÁFa hatáskörébe esel , Folyamatosan és rendszeresen fizeted is a rád rótt kvótát, de mégis csak egyszer eljő az a pillanat , amikor is túl léped az 1 millás határt , tehát közvetlenül is jogosult vagy az államtól az Áfa visszaigénylésére.
Annyit azért elárulok, hogy az senkit sem zavar , ha te havonta majd egy millát becsöngetsz az államkasszába , viszont , ha már vissza is szeretnél igényelni , akkor nyitásból rédb@sznak egy komplett adóvizsgálatot, és a leggyengébbik kérdések egyike pedig így szól:
“Mégis árulják el nekem , hogy lehet annyi bevételre szert tenni egy magánvállalkozónak, hogy Több mint egy milliót visszaigényeljen?”
Úgy b@zdmeg a qrva v@nyádat, hogy sokat dolgozunk, és bocs hogy élek.
No comments:
Post a Comment